Cursos y Formación


CURSOS AUXILIAR DE ENFERMERÍA HOSPITALARIA ICS EN BARCELONA

 
 
 
Atualidad, Noticias, Reportajes y Breves www.aprendemas.com
Inicio / Oposiciones / CURSOS AUXILIAR DE ENFERMERÍA HOSPITALARIA ICS EN BARCELONA
Enfermeria, Energia, flash, Cursos Windows, Cursos de verano 2007, Relaciones Públicas, Derecho, Cursos Económicas, Cursos de Publicidad, Comercio Internacional. [Ver directorio]
 
 
CURSOS DE AUXILIAR DE ENFERMERÍA HOSPITALARIA ICS EN BARCELONA
Datos del Centro  
Cursos y Formación de AulaTutor AulaTutor
   Ver Oferta Formativa
 

 Títulos Oficiales/Otras Opos. | CURSOS AUXILIAR DE ENFERMERÍA HOSPITALARIA ICS EN BARCELONA

· Tipo de Curso Curso · Modalidad Presencial
· Fecha inicio Matrícula Abierta · Fecha fin Matrícula Abierta
· Precio Consultar más información
· Lugar Barcelona (Barcelona)
Pulse para obtener más informacíon sobre CURSOS DE AUXILIAR DE ENFERMERÍA HOSPITALARIA ICS  EN BARCELONA  
 

Programa del curso

TEMARI
Normativa legal administrativa
Tema 1: El Departament de Salut. El Servei Català de la Salut. L'Institut Català de la Salut. Estructura directiva de les institucions hospitalàries.
Tema 2: Estatut de personal sanitari no facultatiu.
Tema 3: El Pla de Salut de Catalunya.
Tema 4: El programa "Vida als anys". Centres sociosanitaris, PADES, UFISS, objectius. Coordinació i suport en l'atenció hospitalària. 

Organització de l'atenció hospitalària. Conceptes generals.
Tema 5: Anàlisi de la situació de salut, diagnòstic i priorització.
Tema 6: Objecte i aplicacions de l'epidemiologia. Classificació dels estudis.
Tema 7: Models d'infermeria. Atenció de la infermeria a les necessitats del malalt seguint un model.
Tema 8: Metodologia de planificació de les cures d'infermeria.
Tema 9: Avaluació i garantia de qualitat. Metodologia. Acreditació dels centres.
Tema 10: Aspectes ètics i legals de les atencions d'infermeria. 

Cures d'infermeria als malalts hospitalitzats.
Tema 11: Protocols i procediment d'infermeria hospitalària.
Tema 12: La infecció nosocomial. Prevenció i intervencions.
Tema 13: Educació sanitària durant el procés d'hospitalització.
Tema 14: Atenció d'infermeria en el procés preoperatori, transoperatori i postoperatori.
Tema 15: Atenció d'infermeria al malalt amb problemes medicoquirúrgics respiratoris. Malalties més comunes: malaltia pulmonar obstructiva crònica, tuberculosi, asma, càncer de pulmó. Cirurgia toràcica. Procediments: oxigenoteràpia, drenatge toràcic. Cures d'infermeria i educació sanitària.
Tema 16: Atenció d'infermeria al malalt amb problemes medicoquirúrgics cardiovasculars. Malalties més comunes: infart agut de miocardi, cardiopatia isquèmica, insuficiència cardíaca. Cirurgia cardiovascular. Procediments: electrocardiografia, proves d'hemodinàmica. Cures d'infermeria i educació sanitària cardíaca.
Tema 17: Atenció d'infermeria al malalt amb problemes digestius. Malalties més comunes: ulcus pèptic, càncer gàstric, colelitiasi, hemorràgies digestives, pancreatitis, cirrosi hepàtica. Cirurgia digestiva: ostomies. Procediments: proves diagnòstiques. Sonda nasogàstrica, drenatges i aspiracions. Cures d'infermeria i educació sanitària.
Tema 18: Atenció d'infermeria al malalt amb problemes renals i de vies urinàries. Malalties més comunes: insuficiència renal aguda i crònica, hipertensió, infeccions, adenoma de pròstata. Incontinències, diàlisi, càncer nefrourològic. Cirurgia urològica. Procediments: sondatge, urostomies. 

Cures d'infermeria i educació sanitària.
Tema 19: Atenció d'infermeria al malalt amb problemes neurològics. Malalties més comunes: accident vascular cerebral, traumatismes cranials, estats comatosos, lesionats medul•lars. Neurocirurgia. Procediments: test de Glasgow, drenatges cranials, punció lumbar. Cures d'infermeria i educació sanitària.
Tema 20: Atenció d'infermeria al malalt amb problemes hematològics. Malalties més comunes: anèmies, leucèmia, limfomes. Procediments: hemoteràpia. Cures d'infermeria i educació sanitària.
Tema 21: Atenció d'infermeria al malalt amb problemes traumatològics. Ferides. Malalt politraumatitzat, fractures. Cirurgia traumatològica. Procediments: mobilitzacions, traccions, guixos. Cures d'infermeria i educació sanitària.
Tema 22: Atenció d'infermeria al malalt amb problemes oftalmològics, otorinolaringològics. Cirurgia plàstica i maxil•lofacial, ginecològics, obstètrics i de la pell. Procediments: cures d'infermeria i educació sanitària.
Tema 23: Atenció d'infermeria al malalt oncològic. Administració de citostàtics, radioteràpia, braquiteràpia, teràpia del dolor. Cures d'infermeria i educació sanitària.
Tema 24: Atenció d'infermeria al nen malalt. Períodes de la infància. Malalties més comunes. Cirurgia pediàtrica. Procediments: dietes, administració de fàrmacs. Cures d'infermeria i educació sanitària.
Tema 25: Atenció d'infermeria al malalt amb problemes de salut mental. Malalties més comunes. 

Cures d'infermeria i educació sanitària.
Problemes de salut específics
Tema 26: Atenció d'infermeria al malalt amb al•lèrgies.
Tema 27: Atenció d'infermeria al malalt amb hepatitis.
Tema 28: Atenció d'infermeria al malalt amb sida.
Tema 29: Atenció d'infermeria al malalt diabètic.
Tema 30: Atenció d'infermeria al malalt drogodependent.
Tema 31: Atenció d'infermeria al malalt cremat.
Tema 32: Atenció d'infermeria al malalt trasplantat.
Tema 33: Atenció d'infermeria al malalt amb dolor.
Tema 34: Atenció d'infermeria al malalt crític.
Tema 35: Atenció d'infermeria al malalt geriàtric. 

Protocols específics
Tema 36: Dietes terapèutiques.
Tema 37: Nutrició parenteral i enteral.
Tema 38: Úlceres per decúbit.
Tema 39: Administració de fàrmacs.
Tema 40: Hematoteràpia.
Tema 41: Reanimació cardiopulmonar i ventilació mecànica.
FONT: DOGC Nº 4287 27/12/2004

Otros Datos del Curso

REQUISITS GENERALS
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un altre estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu o ostentar el dret a la lliure circulació de treballadors conforme al Tractat de la Unió Europea o a altres tractats ratificats per Espanya o tenir reconegut aquest dret per norma legal.
També podran ser admesos, qualsevulla que sigui la seva nacionalitat, el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels espanyols com dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu o dels estats als quals, en virtut del Tractat de la Unió Europea, d'altres tractats ratificats per Espanya o de norma legal, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i, pel que fa als descendents, siguin menors de 21 anys o majors d'aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors, d'acord amb l'establert als articles 2 i 3 del Reial decret 178/2003, de 14 de febrer, sobre l'entrada i permanència a Espanya de nacionals d'estats membres de la Unió Europea i d'altres estats part a l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu.
En qualsevol cas, les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola o la d'un altre estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu ni ostentin el dret a la lliure circulació de treballadors conforme al Tractat de la Unió Europea o a altres tractats ratificats per Espanya o tinguin reconegut aquest dret per norma legal, han de presentar la corresponent documentació expedida per les autoritats competents que acrediti:
La seva nacionalitat.
El vincle de parentiu amb el nacional d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu o dels estats als quals, en virtut del Tractat de la Unió Europea, d'altres tractats ratificats per Espanya o de norma legal els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
Pel que fa als descendents més grans de 21 anys, el fet de viure a càrrec del nacional d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu o dels estats als quals, en virtut del Tractat de la Unió Europea, d'altres tractats ratificats per Espanya o de norma legal els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.
Declaració jurada o promesa feta pel nacional de l'estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu o dels estats als quals, en virtut del Tractat de la Unió Europea, d'altres tractats ratificats per Espanya o de norma legal els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, en la qual manifesti fefaentment que no està separat de dret del seu cònjuge.
b) Haver complert 18 anys d'edat i no superar l'edat establerta per a la jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol oficial corresponent que habiliti per a l'exercici professional en la categoria objecte de convocatòria. Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, cal disposar de la corresponent homologació del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
d) Aptitud psicofísica per a l'exercici professional de la categoria de DUI/ATS, acreditada per un reconeixement mèdic fet al centre que l'Institut Català de la Salut determini. Aquest requisit es formalitzarà una vegada adjudicada la plaça, de manera que la presa de possessió restarà condicionada a la superació d'aquest requisit.
e) No haver estat separat a causa d'expedient disciplinari del servei de cap de les administracions públiques, ni estar inhabilitat per al desenvolupament de funcions públiques.
Si es tracta de persones amb nacionalitat d'algun de la resta d'estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu o dels estats als quals, en virtut del Tractat de la Unió Europea, d'altres tractats ratificats per Espanya o de norma legal els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, aquests hauran d'acreditar mitjançant declaració jurada o promesa que no es troben sotmesos a cap sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu estat, l'accés a la funció pública.
f) Haver satisfet la taxa d'inscripció corresponent.
Els requisits s'hauran de complir en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol•licituds , i mantenir-los fins al moment de la presa de possessió de la plaça adjudicada.


Pulse para obtener más informacíon sobre CURSOS DE AUXILIAR DE ENFERMERÍA HOSPITALARIA ICS  EN BARCELONA

Ver más cursos de Títulos Oficiales/Otras Opos.


Otros Cursos Relacionados con

CURSOS DE AUXILIAR DE ENFERMERÍA HOSPITALARIA ICS EN BARCELONA

· CURSOS ADMINISTRATIVOS DE LA COMUNIDAD DE MADRID EN MADRID 
· CURSOS DE OPOSICIONES A ACCESO UNIVERSIDAD MAYORES DE 25 AÑOS (SOLO PREPARAN ALUMNOS DE VIZCAYA) EN VIZCAYA 
· CURSOS OPOSICIONES A POLICIA LOCAL (SOLO PREPARAN ALUMNOS DE ALAVA) EN ALAVA 
· CURSOS AUXILIAR DE GERIATRÍA EN GERONA 
· CURSOS DE AUXILIARES ADMINISTRATIVOS AYUNTAMIENTOS DE ESPAÑA A DISTANCIA 
· CURSOS CUERPO AGENTES AUXILIO JUDICIAL (AGENTES DE LA ADMINISTRACIÓN DE JUSTICIA) A DISTANCIA 
· CURSOS DE MOSSO D'ESQUADRA A DISTANCIA 
· CURSOS DE OPOSICIONES A AGENTES RURALES (SOLO PREPARAN ALUMNOS DE ALAVA) EN ALAVA 
· CURSOS PERSONAL DE OFICIOS EN VALENCIA 
· CURSOS VIOLENCIA EN EL AULA - ORGANIZACION Y RESOLUCION DE CONFLICTOS A DISTANCIA 

Otros Categorías Relacionadas  
Cursos Enseñanza/Traducción, Cursos de Inglés, Alemán, Ordenadores/Electrónica, Cursos Masters Especializados, Cursos de Hardware y Redes, Ocio, Deportes de Mar, Cursos Administración del Estado, Cursos de Sistemas Operativos, Imagen y Sonido, Música y Baile, Documentacion, Ordenanza, Educación Primaria., Cursos Servicios Aeronáuticos, Cursos de Administracion Pública, Instituciones penitenciarias, Enseñanza Secundaria, Cursos Gerontóloga, Cursos de Jardinero, Maestro Ingles, Orientadores, Cursos Química, Cursos de Oposición Profesor FP. [Ver directorio]